Retket ja matkat

Retket Jokaisesta retkestä tai matkasta maksut suoritetaan etukäteen määräaikaan mennessä matkatilille.
Tilin IBAN-muoto on FI04 5280 0020 0440 95.

Tervehdys Seniorit

Teemme kevätretken Mietoistenlahden lintutorneille keskiviikkona 15.5,

kokoontuminen klo 10.00 Vasikkahaan tornin parkkipaikalle Saarentie 222

Pyheeltä päin tultaessa oikealla ennen Saaren kartanoa.

Halukkaat voivat kävellä tornille ja tornilla käynnin jälkeen siirrymme

Silakkarin esteettömälle lintulavalle Saarenrantatie 57 , jossa yhdistys tarjoaa makkarat ja pullakahvit.

Ilmoittautumiset viimeistään 9.5 mennessä Timo 0400 227421 tai timo.sunnari@dnainternet.net

Tervetuloa runsain joukoin mukaan ulkoilemaan!

Terv. Timo

Itä-Uudenmaan kartanokierros Ti-ke 20.-21.8.2024

Itä-Uudenmaan upeimmat kohteet kahdessa päivässä. Luvassa historiaa, vierailut kahdessa kauniissa kartanossa, Mäntsälän Alikartanossa ja Malmgårdin kartanossa. Ruokailemme Bosgårdin kartanon pihapiirissä, sekä tutustumista idyllisiin merenrantakaupunkeihin Porvooseen sekä Loviisaan.

Matkaohjelma:

Ti 20.8.2024

Lähtö Pyheen torilta 7.40 Kleemolankaari 7.55 Mynämäen linja-autoasema 8.00.

Ajamme ensin nauttimaan aamupäiväkahvit klo 10.00–10.45 Lohjalla Koivulan kartanossa, jonka historia ulottuu 1500-luvulle asti. Jatkamme matkaamme Mäntsälään ja tutustumme Alikartanon tilaan opastetulla kierroksella klo 12.00–13.00. Alikartano tunnetaan maailmankuulun tutkimusmatkailijan ja Koillisväylän ensimmäisen purjehtijan Adolf Erik Nordenskiöldin lapsuudenkotina. Kartanossa on myös alkemistinen uuni, jossa talon kuuluisa isäntä yritti vuosikausia valmistaa viisastenkiveä. Matkamme jatkuu Porvoon Bosgårdin kartanon pihapiiriin, joka on tänä päivänä aktiivinen ja moderni maatila. Kartanon keltainen päärakennus on peräisin 1800-luvulta ja toimii nykyään tilausravintolana. Kartanon historia on alkanut jo 1200-luvulta. Ryhmälle on varattu maittava buffet-lounas tilapuodin yhteydessä olevassa ravintolassa.

Ruokailun jälkeen tutustumme vielä paikallisoppaan ohjaamana ihastuttavaan Porvooseen kiertoajelun merkeissä klo 16.00–17.30 nähden ja kuullen merkittävimmät tarinat ja paikat Porvoossa. Illaksi majoitumme Porvoon keskustan Hotelli Sparreen.

Ke 21.8.2024

Aamiaisen jälkeen kohteenamme on Malmgårdin kartano, jossa kartanon isäntä kreivi Henrik Creutz toimii linnakierrosoppaanamme klo 10.00–11.15. Malmgårdin pitkät perinteet Loviisassa ulottuvat 1600-luvulle asti ja nykyään tiluksilla harjoitetaan luonnonmukaista viljelyä ja luomutuotteiden jalostamista sekä panimotuotantoa. Täältä pääsemme opastetulle kierrokselle klo 12.00–13.30 viehättävään Loviisaan ja

kuulemme tarinoita Kuningattaren kaupungista, sen muuttumista raja- ja linnoituskaupungista kylpylä- ja merenkulkukaupungiksi ja lopulta nykyajan idylliseksi pikkukaupungiksi. Opastuksen jälkeen nautimme lounaan vanhan kaupungin sydämessä Degerby Gillessä klo 13.45–14.45. Lounaan jälkeen lähdemme paluumatkalle Mynämäelle pitäen yhden omakustanteisen kahvitauon matkan aikana.

Matkan hinta 295 €/hlö (Ryhmän minimikoko min 25 henkilöä)

Yhden hengen huonelisä on 50 €

Hinta sisältää:
*bussimatkan
*aamupäiväkahvit suolaisella leivällä
*kartanoiden (Alikartano ja Malmgård) sisäänpääsyt ja opastukset
*opastetut kierrokset Porvoossa ja Loviisassa
*2 x lounas
*majoituksen Hotelli Sparressa aamiaisella
*matkatoimistoalan marginaaliveron

Ystävällisin matkaterveisin
Kaisa Launokorpi